Czego należy oczekiwać od specjalisty SEO
Od strony formalnej z pewnością precyzyjnego określenia na piśmie celu działań. Pamiętać trezba, że podstawowym celem działań czy to freelancera czy agencji SEO ma być wzrost pozycji na konkretne frazy. Branża jest bardzo specyficzna albowiem algorytm nie jest ujawniony, można działać tylko na podstawie ogólnych informacji od Google oraz doświadczenia – własnego lub tych którzy chcą się podzielić. Zanim, szczególnie w przypadku trudniejszych fraz, zobaczy się jakieś efekty, może minąć trochę czasu. Ten czas liczy się częstokroć w miesiącach, często może to być 12 miesięcy. Ponieważ jeszcze jakiś czas po rozpoczęciu współpracy może nie być widać efektów na stronie wyników wyszukiwań ważne by w umowie były takie ustalenia ażeby klient miał wiedzę co robi specjalista SEO.
Od strony merytorycznej należy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Specjalista SEO powinien:
Dokonać analizy strony klienta, fraz, konkurencji w serpach,
Przedstawić sugestie optymalizacyjne dla strony internetowej klienta (jeśli są potrzebne,
Zaprezentować założenia dotyczące budowy profilu linków zwrotnych ,
Dać dostęp do monitoringu pozycji w wynikach wyszukiwań witryny.
Wyszukiwarka Google stała się podstawowym serwisem, gdzie wyszukujemy treści w Internecie. Genialny pomysł na uporządkowanie zasobów internetowych i zarazem bardzo wygodne i szybkie wyszukiwanie treści na podstawie fraz.
To co wyróżniło wyszukiwarkę Google na tle pozostałych wyszukiwarek, to jakość wyników. Od wielu lat wyszukiwarka Google wytwarza około 80% ruchu w Internecie.
Wraz z ogromną popularnością tego serwisu pojawiło się pojęcie SEO oraz pozycjonowanie stron internetowych. Używa się tych pojęć zamiennie, jednak pojęcie “pozycjonowanie stron internetowych” jest szersze. SEO to skrót od search engine optimization – czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych. Oznacza to działania tzw on-site – czyli działania na samej stronie internetowej, ewentualnie jeszcze te związane z serwerem – jego dostępnością i szybkością. Natomiast pozycjonowanie strony internetowej to oprócz działań on-site również działania off-site, czyli wychodzące poza samą witrynę internetową.
Ponieważ to właśnie wyszukiwarka Google może dać najwięcej ruchu, i to co niezwykle istotne – bardzo wartościowego ruchu, firmy pragną by ich witryna internetowa znalazła się na górze wyników wyszukiwań. W przypadku fraz popularnych chętnych na miejsca na pierwszej stronie wyników jest więcej niż miejsc, także trzeba dokonać pewnych starań, aby tam się znaleźć. Można zająć się tym samemu, jednak wymaga to wiedzy i czasu. W wielu przypadkach zasadnym jest skorzystanie z usług specjalisty SEO.
pozycjonowanie stron – specjalista od seo