Bieganie w gorące dni

Biegają w gorące dni przede wszystkim należy pamiętać o właściwym nawodnieniu naszego ciała. Warto zaznaczyć ze nasze ciało w 70% składa się z wody i nawet niewielka utrata wody może spowodować poważne problemy zdrowotne. Szczególnie podczas upałów, kiedy biegniemy na otwartej przestrzeni, nasz organizm pozbywa się wody bardzo szybko w postaci potu. Z potem tracimy także inne cenne składniki i mikroelementy dlatego po biegu należy je uzupełnić. Należy pamiętać aby na każdy trening zabrać ze sobą przynajmniej butelkę wody lub napój izotoniczny. Bardzo ważne jest także nakrycie głowy. Biegają przez 30 minut lub dłużej na otwartej przestrzeni bardzo łatwo o udar słoneczny, który może skończyć się tragicznie. Warto pamiętać także aby posmarować ciało kremem z filtrem. Uchronimy się w ten sposób przed poparzeniami słonecznymi. Warto wybrać także miejsce, które nie jest bezpośrednio wystawione na działanie promieni słonecznym. Szczególnie dobrym miejscem jest las, w którym zazwyczaj jest parę stopni chłodniej niż w cieniu w innym miejscu. Odradzam szczególnie bieganie na otwartej przestrzeni, w pełnym słońcu. Po pierwsze taki trening jest nieefektywny ponieważ organizm szybko się ugotuje, a po drugiej może mieć to poważne konsekwencje zdrowotne. Dbajmy o swoje zdrowie bo jest najważniejsze.

https://medpolonia.com.pl/specjalizacje/rehabilitacja-dziecieca

 

Be the first to comment on "Bieganie w gorące dni"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*