Nieco wiadomości o witaminie B5

Witamina B5 jest także znana jako kwas pantotenowy. Witamina B5 jest najbardziej płodną ze wszystkich witamin i wybiera się w wszystkim typu żywności. W rzeczywistości niemożliwe jest, ażeby osoba spożywała mniej witaminy B5, niż potrzebuje. Znaczy to, że jest duże prawdopodobieństwo, iż dana osoba może mieć niedobór witaminy B5. Z tego powodu w prawdzie nie ma zalecanej dziennej ilości, którą mogliby podać pracownicy służby zdrowia, ponieważ każdy otrzymuje więcej niż wystarczającą ilość z normalnego spożycia żywności. Jednakowoż nawet jeżeli nie ma potrzeby obliczania zalecanej dziennej dawki, nie znaczy to, że witamina B5 nie jest nieodzowna dla zdrowego ciała a umysłu. W rzeczywistości witamina B5 jest niezbędna między innymi do przekształcania żywności w energię. Witamina B5 jest odpowiedzialna za pobieranie tłuszczów oraz węglowodanów w energię.

Niektóre witaminy B5 można znaleźć w niemal każdym pożywieniu, czy toż zwierzęcym, albo roślinnym. Oczywiście są źródła witaminy B5, jakie są lepsze od innych, ale zbilansowana dieta zapewni jej więcej niż wystarczającą. Żywność o największej zawartości witaminy B5 to podroby, łosoś, jajka, fasola, mleko oraz produkty pełnoziarniste. Warto zauważyć, że witamina B5 jest tracona, gdy ziarna są mielone na mąkę i zwykle nie są ponownie wrzucane. Dlatego przetworzone produkty zbożowe, takie jak chleb, makaron, ryż, płatki śniadaniowe i wypieki, nie są dobrym źródłem witaminy B5. witamina.

Witamina B5 jest najskuteczniejsza w zestawieniu z innymi witaminami z grupy B, zwłaszcza tiaminą lub B1, ryboflawiną lub B2, niacyną lub B3, pirydoksyną lub B6 i biotyną. Wraz z innymi witaminami z grupy B witamina B5 jest nieodłączną częścią wielu procesów. Najważniejszym z nich istnieje wytwarzanie energii ze spożywanej żywności a jest toż znane jako cykl Krebsa. Witamina B5 jest również potrzebna do uwalniania energii z tłuszczów.


https://nadmiernapotliwosc.warszawa.pl/leczenie-nadpotliwosci-dloni-warszawa/


Co ciekawe, witamina B5 jest też uważana za pomocną w zmniejszaniu stresu. Wynika to często z faktu, że w stanach stresu organizm wytwarza więcej niektórych hormonów, takich jak adrenalina, i te wymagają witaminy B5. Istnieje mnóstwo teorii na temat korzyści wynikających z witaminy B5, ale większość ludzi nie musi aktywnie poszukiwać pokarmów bogatych w witaminę B5, albowiem prawdopodobnie spożywają znacznie dużo niż jest to potrzebne. Spożywanie zbyt dużej liczby witaminy B5 nie posiada żadnych negatywnych skutków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *